Home » Acasă » Programe europene » Erasmus+ » “Information and Media Literacy” la Colegiul Tehnic “Mihai Băcescu”, în cadrul celei de-a II-a întâlniri transnaţionale de învăţare

In perioada 3-7 Octombrie 2016, la Colegiul Tehnic “Mihai Băcescu” din Fălticeni, a avut loc cea de a a doua întâlnire transnatională de învăţare “Information and Media Literacy”, din cadrul proiectului Contemporary Literacy In Contemporary Kids Nr. 2015-1-EE01-KA219-013456-3. OBIECTIVELE PROIECTULUI SUNT:
1. Dezvoltarea abilităților digitale, tehnologice, ale tehnologiei informațiilor, mass-media, precum şi alfabetizării politice și interculturale pentru 108 elevi din învățământul liceal și profesional, cu vârsta cuprinsă între 16-18 ani, din Danemarca, Estonia, Portugalia, România, Spania și Turcia, prin metode inovatoare, centrate pe elev pe toată durata proiectului.
2. Dezvoltarea abilităților de predare inovative printr-o colaborare și cooperare transnațională intensivă în cadrul proiectului pentru 24 cadre didactice din Danemarca, Estonia, Portugalia, România, Spania și Turcia.
Grupul ţintă al proiectului
– 108 elevi din învățământul liceal și profesional, cu vârsta cuprinsă între 16-18 ani, din Danemarca, Estonia, Portugalia, România, Spania și Turcia.
– 24 cadre didactice din Danemarca, Estonia, Portugalia, România, Spania și Turcia.
Agenda întâlnirii a fost structrată astfel:
Day 1: arriving; practical information, hopes and fears session, pre-testing information and media literacy in students; teachers’ roundtable discussion
Day 2: activities on critical thinking and problem solving (case studies on European youth)
ACTIVITIES ON CRITICAL THINKING AND PROBLEM SOLVING(PBL)
Case studies – problems on European youth
Teachers roundtable discussion – building the website, project e-brochure
Students Workshops: a. building the Culture Wall,
b. working on their e-CVs and webpages
Day 3: activities on media (case studies on media stereotyping, )
MEDIA LITERACY – manipulation through media and how to create the news and media messages
Case studies – MEDIA STEREOTYPING
INFORMATION LITERACY – why is it important to learn about information literacy?
Teachers roundtable discussion – building the website, project e-brochure, management issues
Students Workshops: – plagiarism versus creativity
Day 4: Visiting Marginea (Pottery Museum)
Visiting SUCEVIŢA Monastery and the Painted Eggs Museum
Lunch: Vatra Moldoviţei
Workshops: “HUŢULCA” a traditional dance and Painted Eggs
Visiting Voroneţ Monastery
Day 5: group presentations; post-testing digital and technology literacy; groups’ feedback session; the second project mid-term evaluation.
Rezultate:
1. 6 studii de caz privind problemele tinerilor europeni
2. 6 studii de caz privind stereotipurile media
3. 12 mesaje media
4. e-CV-urile elevilor participanţi
5. analiza paginei web a proiectului
6. Stabilirea responsabilităţilor în realizarea e-broşurii proiectului şi a formatului acesteia
7. Planificarea celei de a treia întâlnire de învăţare din Danemarca
8. Planificarea celei de a treia intalnire transnationala din Spania
Activitatea a fost apreciată pozitiv de cei 18 parteneri participanţi din Danemarca, Estonia, Portugalia şi Spania, din păcate, din motive independente de ei, partenerii din Turcia nu au fost prezenţi la activitate, nefiindu-le permisă deplasarea.
Activitatea nu ar fi avut acelaşi impact pozitiv asupra participanţilor fără contribuţia membrilor echipei de proiect: Constantin-Bogdan Feştilă, Narcisa-Cristina Feştilă, Raluca Horvat, Geanina Moroşan, Simona-Maricia Murărescu, Strugaru Mihaela, a elevilor din echipa CLICK: Aioanei Larisa-Tatiana, Amarie Vasile, Bejenaru Daniel-Cătălin, Buta Mihai, Musteaţă Mihaela-Alexandra, Natu Andrei – Cosmin, Niculae Dragoş-Gabriel, Niculae Iuliana-Georgiana, Scutăreanu Ioana, Turtuşan Ionela-Bianca, Vasilache Elena-Valentina, dar şi a colegilor care ni s-au alăturat în pregătirea şi derularea activităţilor şi anume doamnelor director Claudia Suseanu, Silvia Chirilă, Silvia-Mariana Ţuca, domnului ing. Ciprian Constantineanu, doamnelor prof. Elena Ghenghea, ing. Elena Oniciuc, maistru Ionela Scripca, maistru Geanina Stanciu, cărora le mulţumesc şi pe această cale pentru că au făcut posibil ca activităţile din România să fie considerate un adevărat succes.
Coordonator proiect,
Prof. dr. Mihaela Jarcău

Leave a Reply